maandag 16 februari 2015

Pindarotsjes

Hallooo,

Ik ben echt gek op pindarotsjes en ik maak ze dan ook regelmatig. Het is ook super easy! (Zelfs een keukenkluns als ik kan het). 


1. Smelt 300 gram chocola (wit, melk of puur. Wat je wilt). Doe dit au-bain marie: doe de chocola in een hittebestendige kom. Vul een pan met een laagje water. Plaats op deze pan de hittebestendige kom met de chocola en verwarm de boel. Wel blijven roeren! Vooral witte chocola brandt snel aan!

2. Als de chocola geheel gesmolten is, gooi je de pinda's erbij. Geen idee hoeveel gram, maar je moet er gewoon zo veel pinda's in doen dat het bijna niet meer valt door te roeren. Meestal is dit een heel zakje. Ik zelf gebruik altijd gezouten pinda's. Maar als je de combinatie zout en chocola niet helemaal snapt zijn ongezouten pinda's uiteraard ook prima. 

3. Leg het pinda-chocolademengsel in hoopjes op bakpapier en leg dit in de koelkast. 

4. Nu het leukste gedeelte: lik de lepel af en haal je vingers door de pan en lik je vingers af. Ook kun je fruit oid door de pan schrapen en dit opeten. (Deze stap is natuurlijk niet noodzakelijk, maar zeker niet vervelend om te doen ;))

5. Na ongeveer 2 uur zijn de pindarotsjes klaar en kun je ze lekker opeten :D


Ik heb dit vaak voor de klas gemaakt als ik moest trakteren of voor de kerstbrunch oid. En het viel altijd goed in de smaak! Zeker het proberen waard dus!

Knuf, Liza


1 opmerking:

  1. Heeei Lizaaaa,
    Dit lijkt me echt super lekker!! Ga ik echt een keer maken.
    En leuk dat je een blog bent begonnen ;)
    Xxxx je nichtje Sanneeee

    BeantwoordenVerwijderen