vrijdag 20 februari 2015

Kattenleven

Hallooo,

Al mijn hele leven hebben wij katten in huis. Laatst zat ik eens naar onze katten te kijken en ik dacht: wat hebben die beesten toch een fantastisch leven! 

Ik als persoon ben, zoals vele personen, gek op slapen en eten. En dat is zo'n beetje het enige wat katten hoeven te doen!

Voordelen van het zijn van een kat:
-Slapen zoveel als je wilt en het maakt niet uit waar, wanneer en hoe lang. (Leuk feitje: Als een van onze katten gaapt is onze standaard uitspraak: Ja, je zal wel moe zijn na zo'n dag)
-Je krijgt van iedereen in huis aandacht. 
-Je kan kotsen waar je wilt en je hoeft het niet eens op te ruimen. Dat doet het baasje wel voor je. 
-Geen zorgen over dingen als geld, school en werk. 

Kortom: kattenleven = luizenleven

Als kat zou ik op Twitter alleen maar de hashtag #GoedLeven gebruiken. 

Hoewel, er zitten ook nadelen aan het zijn van een kat. Denk maar aan het volgende:
-Je moet jezelf overal wassen met je tong. Ja echt, overal... (Gadverdamme)
-Je menu is niet echt gevarieerd. 'Goh, wat zal er vandaag op het menu staan? Kattenbrokken met vissmaak of met vleessmaak?'
-Het eten van chocola kan je dood betekenen (en chocola is het goddelijkste eten wat er bestaat). 
-Als je eten op is, je hebt honger en er is niemand thuis...

Ik heb altijd gezegd dat ik in mijn volgende leven een kat wil worden, maar als ik zo naar de nadelen kijk weet ik het nog zo net niet...
Ik houd het voorlopig nog wel even bij het knuffelen van een kat in plaats van het zijn van een kat. 

Knuf, Liza

1 opmerking:

  1. Wij hebben net als jij een kat thuis, die de hele dag ligt te slapen, in het zonnetje of naast de verwarming, krijgt de hele dag aandacht en hoeft maar even zijn mond open te doen en hij krijgt al wat hij wilde. Lijkt me toch wel een ontzettend lekker leventje hoor!

    Alleen die chocola tja... toch maar even over nadenken :p

    BeantwoordenVerwijderen