maandag 2 maart 2015

Google

Hallooo,

Het is ondertussen heel normaal geworden; als je iets niet weet of er is een discussie over wie er nou gelijk heeft, dan zoeken we het even op met Google. Ook voor werkstukken voor school biedt Google heel veel informatie om een goed verhaal in elkaar te zetten.
Ik vraag me dan ook echt af: hoe deden mensen dat voordat Google bestond?!

Ik heb echt respect voor eerdere generaties. Zij moesten als ze een werkstuk of spreekbeurt of iets dergelijks moesten maken helemaal hun fiets pakken en door de stromende regen, met wind tegen (want: Nederland) helemaal naar de bibliotheek fietsen. Daar aangekomen moesten ze allerlei boeken bij elkaar zoeken en vervolgens weer helemaal terug door de regen! Eenmaal thuisgekomen moesten ze dan al die boeken gaan doorspitten op zoek naar de juiste informatie. Eenmaal de goede informatie gevonden, moest dat helemaal overgeschreven of overgetypt worden (op een typemachine!). Toen hadden ze nog geen 'knippen-plakken' of Ctrl-F. Ja, ik heb respect voor hoe onze ouders en alle generaties daarvoor dat deden en dat ze hun diploma hebben behaald zonder Google.

Wat wel een grappig fenomeen is, vind ik, is dat iedereen zegt: ik Google het wel even. Niemand gaat even iets Yahoo!-en, Bingen of Ixquicken (Nooit van Ixquick gehoord? Het is een Nederlandse zoekmachine).

Maar dat Google het populairst is van alle zoekmachines, betekent niet dat Google zo mag opscheppen! Als je iets opzoekt staat het volgende bovenaan je pagina:

Google, het boeit me niet hoeveel resultaten je hebt gevonden en zeker niet hoe snel je die hebt gevonden! Ik wil gewoon goede resultaten waar ik echt iets aan heb! En geen sites waar ik niet vind wat ik nodig heb!

Knuf, Liza

Ps. Mijn lieftallige klasgenote Sanne van Langen wilde graag in mijn blog. Dus bij deze: Sanne, je bent geweldig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten