maandag 16 maart 2015

Van bril naar lenzen

Hallooo,

Sinds afgelopen week heb ik contactlenzen. Enorm wennen natuurlijk! Ik heb zo'n 8/9 (geen idee eigenlijk hoeveel) jaar elke dag, de hele dag lang een bril gedragen. Maar wauw, er gaat echt een wereld voor me open! Het is zo vreemd om niets op mijn neus te hebben staan en toch scherp te zien! Ook heb ik afgelopen week voor het eerst gedoucht terwijl ik scherp zag. Best een belevenis moet ik zeggen!

Een paar dingen die elke drager van een bril wel herkent, zeker als je zulke slechte ogen hebt als ik (ik heb -5,25 en -5,75 en aan 1 oog nog 0,75 cilinderafwijking):
-Als het buiten mistig is en je stapt na een fietsritje ergens naar binnen, is het nog steeds mistig. (Of als het gewoon koud is en je loopt van buiten naar binnen beslaat je bril meteen). 
-Ook als het regent zie je op de fiets vrij weinig. Of je nou een bril op hebt of niet. 
-Liggend tv kijken is geen optie. 
-Je blijft dat ding de hele dag door poetsen. Tegen een vlek aankijken werkt natuurlijk ook niet. 
-Na een dagje mooi weer heb je een mooie witte afdruk van je bril op je gezicht staan. 
-Sporten is levensgevaarlijk. (Een bal op je bril krijgen is niet erg goed voor dat ding, daarbij komt die bril dan ook nog eens keihard tegen je gezicht aan. Gevolg: schaafwonden in je gezicht. En dat is lelijk!). 
-Als je met wat mensen gezellig gaat zwemmen en je raakt ze kwijt vind je ze nooit meer terug al zwemmen ze 10 meter voor je. 
-Lange wimpers + mascara + bril = ellende. 

Nu ik lenzen heb, heb ik daar dus allemaal geen last meer van! Ik kan mascara opdoen en dan gewoon verder met mijn leven in plaats van dat ik moet wachten tot het droog is en ondertussen niks kunnen zien. Ik kan beter zien als het regent. Sporten is chiller. Etc. 
Eigenlijk heb ik alleen lenzen zodat het sporten beter gaat (ik werd duizelig bij het trampolinespringen met bril op), maar alle andere voordelen vind ik ook absoluut niet vervelend! ;)

Knuf, Liza

Geen opmerkingen:

Een reactie posten