zondag 8 maart 2015

Eindelijk lenteweer!

Hallooo,

Vandaag was het eindelijk na een veel te lange winter weer eens een beetje lenteweer. Het zonnetje scheen gewoon heerlijk de hele dag! En daar word ik zo onwijs vrolijk van!
De winter duurt mij altijd veel te lang. Daarom word ik altijd heel gelukkig als ik voor het eerst in het jaar weer wakker word als het al licht is buiten, ik de vogeltjes hoor fluiten en het prille lentezonnetje de hele dag schijnt.

Nog meer redenen dat lente/zomer zoveel beter is dan herfst/winter:
- De zon heeft veel positieve effecten: je wordt er vrolijk van, het is goed voor de beenderen, versterkt het immuunsysteem, goed tegen psoriasis, minder kans op trombose, stimuleert verliefdheid en, echt waar, de zon vermindert de eetlust (hallo mooie beachbody).
- Je kan sneller de deur uit. Schoenen/slippers aan eventueel een jas en wegwezen. In de winter moet men nog een sjaal om, muts op en handschoenen aan. Veeeeel te veel moeite.
- Er is minder kans op regen. Okee in Nederland regent het het hele jaar door, maar toch is er in de lente en zomer minder kans op dan in de herfst en winter.
- IJsjes eten zonder dood te vriezen.
- Minder kleding aan je lijf.
- In de winter krijg je snel een droge huid en droge lippen. Waardoor je veel te veel geld uitgeeft aan allerlei lippenbalsems en bodybutters. In de zomer heb je daar veel minder last van.
- Die zomerliedjes zijn altijd zo lekker vrolijk. (Daarom luister ik deze juist vaak in de winter om mezelf nog een beetje op te peppen in mijn winterdip).
- Het is altijd gezellig om met vrienden naar een meer/zwembad/strand te gaan.
- Eindelijk kans om die melkflesbenen weer een beetje kleur te geven.
- Je kan 's avonds nog lekker lang buiten zitten.
- Barbecueën is nooit verkeerd.
- Minder kans op verkoudheid en griep.
- Last but not least: ZOMERVAKANTIE

Natuurlijk kan het in de zomer ook wel eens te heet zijn en de muggen, wespen en andere steekbeesten zijn ook niet erg fijn. Maar toch, zomer is en blijft beter dan winter!

Knuf, Liza

Geen opmerkingen:

Een reactie posten