donderdag 12 maart 2015

Daily struggles

Hallooo,

We hebben elke dag wel een paar momenten die opzich niet heel ernstig zijn, maar die ons leven net iets minder leuk maken. 

Zo kennen we vast allemaal dat moment dat je heerlijk op de bank bent gaan zitten met een lekkere huisbroek aan, dekentje over je heen, lekker kopje thee, zak chips erbij. Je bent helemaal klaar voor een tv-avondje en dan... ligt de afstandsbediening net niet binnen handbereik. Dan kan je een paar dingen doen: naar het programma kijken wat nu toevallig op tv aan staat (als de tv al aan staat en al is dat zo staat hij uiteraard nooit meteen op een leuke zender) of je moet weer helemaal van de bank af komen waarna je natuurlijk nooit meer zo comfortabel zal zitten als je eerst zat. 

Ook denk ik dat veel mensen wel ervaring hebben met het fenomeen 'de douche niet in willen maar als je er eenmaal onder staat er niet onder vandaan willen komen'. Vooral in de winter is deze erg. Er zit gewoon teveel tijd tussen de douche uitstappen en je warme kleren aan kunnen trekken. Want buiten de douchecabine is het steenkoud!

Dan heb ik persoonlijk altijd een probleem als ik een goed boek lees. Het probleem is dat ik het uit wil lezen (hoe loopt het af?!) maar ik wil het toch niet uitlezen want dan kan ik nooit meer in dat goede boek lezen zonder dat ik het verhaal al ken. Als ik bezig ben in een goed boek kan hij binnen een dag uit zijn, maar als ik het boek dan dichtsla denk ik: toch jammer dat hij nu al uit is...

Maar er zijn meer 'problemen': een deksel niet goed los of vast krijgen, niet weten wat je aan trekken (vooral een vrouwenprobleem denk ik), in de zomer is het altijd te heet, in de winter altijd te koud (over het weer valt altijd te zeuren, vooral door ons Nederlanders), je laat iets vallen (waarom valt brood al-tijd met het beleg naar beneden op de grond?!), je wilt veel en ongezond eten maar niet sporten en niet dik worden, de tandpasta sodemietert van je tandenborstel af, etc.

Ja lieve mensen, het leven is niet altijd makkelijk. Maar je bent niet de enige die daar last van heeft...

Knuf, Liza

Geen opmerkingen:

Een reactie posten