zaterdag 21 maart 2015

Bij je ouders wonen is fijn!

Hallooo,

Veel mensen kunnen er niet op wachten: eindelijk op zichzelf wonen! Natuurlijk zitten daar super chille voordelen aan. (zelf weten wat je gaat eten, met je voeten op tafel zonder dat er iets van gezegd wordt etc.) Maar er zijn ook echt heel wat nadelen aan! Ik zelf woon nog niet eens op mezelf en ik zie nu al op tegen de nadelen van het wonen zonder ouders.

Er zijn echt wel wat voordelen aan het wonen bij je ouders:
-Je gooit iets in de was en een paar dagen later ligt het plotseling weer gewassen, gestreken en opgevouwen in je kast! Als je alleen woont kan je wachten wat je wilt, maar die was blijft gewoon in die wasmand liggen hoor!
-Je zit op je kamer te chillen en opeens begin je wel trek te krijgen. Niet heel veel later roept je moeder: eten is klaar! Jaja zonder eerst helemaal naar de supermarkt te moeten en te moeten koken staat er zomaar een (meestal) heerlijke warme maaltijd voor je klaar. Luxe!
-Vaste lasten (gas, elektra etc.) allemaal lekker niet voor jou rekening!

En dan lopen we nog te zeuren als onze moeder een keer vraagt of we onze kamer op willen ruimen of even de tafel willen dekken. Maar geloof me: dit is niets vergeleken met wat je ouders allemaal doen! (Mam, als je dit leest: dit betekent niet dat ik meer ga doen in huis ;)).

Nou heb ik het geluk dat mijn moeder mijn kamer voor mij stofzuigt (thanks mam!), maar dat is niet omdat het anders helemaal niet gedaan wordt (al zegt mijn moeder van wel...). Een meerdere malen voorkomend gesprek tussen mijn moeder en mij gaat als volgt:
Mama: jullie moeten echt voortaan zelf je kamer stofzuigen.
Ik: ja maar voordat het in mij is opgekomen om mijn kamer te stofzuigen heb jij het al gedaan. Als je nou gewoon iets langer wacht doen we het vanzelf wel zelf.
Mama: ja maar ik kan er niet tegen als ik je kamer in kijk en het is vies.
Ik: dan doe je de deur dicht.
Mama: ja maar ik weet dat het vies is.
Ik: nou dan stofzuig jij toch. Scheelt mij weer.

Maar nu even serieus: pap, mam ik spreek het niet vaak uit. Maar ik waardeer echt wat jullie doen! Niet alleen in huis, maar ook daar buiten, zoals mee naar sportwedstrijden. Het lijkt me heel fijn om op mezelf te wonen, maar ik ga jullie ook wel missen dan hoor!

Knuf, Liza




Geen opmerkingen:

Een reactie posten