woensdag 22 april 2015

Wel wekker, niet wakker

Hallooo,

Ken je dat gevoel dat je heerlijk uitgerust met een grote glimlach op je gezicht je bed uit huppelt als je wekker gaat? Ik ook niet... Wakker worden is toch wel één van de moeilijkste momenten van de dag. 



Ik begrijp dan ook vrij weinig van mensen die zelfs in het weekend om 8 uur klaarwakker zijn, zonder dat daar een wekker aan te pas komt. En dan gaan ze ook nog eens meteen hun bed uit en hebben ze zo rond 12 uur (als de meeste mensen net hun bed uit zijn) al een ochtendwandeling gemaakt, het halve huis gestofzuigd en boodschappen gedaan. Ik heb er respect voor. 

Ik heb al meerdere dingen uitgeprobeerd om meteen mijn bed uit te kunnen komen, maar tot nu toe heeft eigenlijk nog niets echt geholpen. Zo heb ik mijn iPod (=wekker) weleens aan de andere kant van mijn kamer gelegd. Maar in plaats van dat ik uit bed bleef, ging ik gewoon weer met iPod en al (uiteraard gesnoozed) weer in bed liggen en viel ik gewoon weer in slaap. Ook helpt zelfs een plens koud water in mijn gezicht niet. Mijn gezicht klaart er wel wat van op, maar ik voel me nog steeds brak en mijn ochtendhumeur wordt er ook niet minder op. 

Ik vind het ook niet eerlijk dat vroeg wakker zijn (en dan ook nog vrolijk zijn) in de familie zit, maar ik het dan weer niet heb geërfd... 

Dus, iemand een gouden wakker-word-tip? Laat het me weten!

Knuf, Liza

1 opmerking:

  1. Hahahaha wat herkenbaar! Al ben ik dan degene die om 12 uur al klaar is met hardlopen, ontbijten, douchen opruimen en net aan mijn lunch begin terwijl anderen nog in bed liggen. Geen idee hoe het komt, maar ergens tussen 8 en half 9 word ik wakker en daar hoeft geen wekker aan te pas te komen!

    BeantwoordenVerwijderen