donderdag 31 december 2015

2015, het jaar van...

Hallooo,

Op de valreep nog even een blog in 2015. Voor mij persoonlijk was 2015 een fantastisch jaar!! Ik ben geslaagd voor mijn gymnasium diploma, mijn moeder is opnieuw getrouwd, ik heb deel mogen nemen aan twee NK's trampolinespringen en ik heb een ontzettend leuke jongen leren kennen waar ik nu bijna zeven maanden gelukkig samen mee ben! Maar wat is er nog meer gebeurd in 2015? Een heleboel dacht ik zo.

Ik heb niet zo'n zin om het te gaan hebben over schietpartijen in Parijs, vluchtelingen, de zoveelste zwartepietendiscussie en nog meer aanslagen in Parijs. Daar gaat het nu al de hele dag over op televisie in al die zoveel jaaroverzichten en ik vind het niet zulke gezellige onderwerpen.

Waar ik begin dit jaar smakelijk om heb gelachen is die gewapende vent die zendtijd eiste bij het NOS achtuurjournaal. Al lachte ik er wel een dag later om dan de rest van Nederland. Die avond dat het gebeurde was de televisieaansluiting kapot dus we hadden niks gezien. Dus de volgende dag had iedereen het over iets wat wij dus totaal gemist hadden. Gelukkig was mijn natuurkundeleraar zo aardig om het fragment nog eens te laten zien tijdens de les. Het mooiste van het feit dat hij gewapend was dat het een nepwapen was. Ook is er een man van het arrestatieteam die binnen komt lopen, niet zo goed weet wat hij moet doen en vervolgens weer wegloopt. Ik heb oprecht gelachen. (Ik wil wel even melden dat ik het feit dat iemand zomaar de studio inloopt en zendtijd eist niet vind kunnen en ik vind ook absoluut niet dat die man dat had mogen doen).

Niet zo'n succes dit jaar (vooral na vorig jaar) was het songfestival. Na de discussie over het liedje kwam er onverwachts nog een veel grotere discussie: DE JURK. Ging Trijntje echt in die jurk met een decolleté tot op haar navel optreden? Dit deed ze niet, maar wat ze wel aanhad... Wat was dat?!


Ook was er dit jaar een vrij zeldzame zonsverduistering te zien. Heel Nederland ging massaal een eclipsbril halen. Nergens waren die dingen op een gegeven moment meer te krijgen. En toen was de dag van die zonsverduistering eindelijk aangebroken. En... het was megabewolkt en er was niks te zien. MAAR, hij was er wel ;)
De maansverduistering later in het jaar schijnt wel goed te zien geweest te zijn, maar toen sliep ik. Mijn slaap is heilig en ik ga er niet uit voor een maansverduistering.

Nog iets wat we beter niet kunnen onthouden van dit jaar zijn twee van de meest verschrikkelijke challenges ooit bedacht: de Kylie Jenner challenge en de condom challenge. Hoe verzinnen ze het... En waarom zou je het doen? Die foto's zeggen genoeg...
    


Ik wens al mijn lezers een fantastisch 2016 toe!! Moge het een fantastisch jaar worden!!

Knuf, Liza


Geen opmerkingen:

Een reactie posten